מיהו הבמאי העסקי, ומדוע אתם צריכים אותו באירוע שלכם?

הפקת אירוע חברה או אירוע עסקי היא יצירה אמנותית, וכמו כל יצירה אמנותית גם לכל אירוע יש את הייחודיות שלו. בדומה להצגת תיאטרון או לסרט קולנועי, על מנת לבדל אירוע אחד מהשני, להעניק לו את הקסם והצבע שלו, ולגרום ללקוח הקצה ולקהל לקבל חוויה שלמה שנועדה במיוחד עבורו, מומלץ להיעזר בבמאי אירוע עסקי.

כל תהליך יצירת האירוע נמצא בידיו של הבמאי, ותחומי אחריותו באים לידי ביטוי לכל אורך שלבי ההפקה. אפשר לקרוא לו הקברניט של הספינה שלבסוף הופך למנצח על תזמורת. הוא מתכנן כיצד ייראה האירוע, מנחה מראש את כל בעלי התפקידים ומוביל אותם בזמן אמת. לבסוף, הקהל מקבל חווית תוכן שלמה והערב (או הבוקר, אם מדובר באירוע או כנס בוקר) זורם בקלות. לאורך כל שלבי ההפקה יהיה הבמאי נוכח ויקח חלק פעיל בקבלת ההחלטות והוצאתן לפועל.

מהם שלבי הבימוי?

לפני שניגשים להתחיל לעבוד על אירוע, בשלב הראשון צריך להחליט על קונספט. הלקוח הוא זה שבוחר את הסיפור אותו הוא רוצה לספר באירוע, אך תפקידו של הבמאי הוא לבחור כיצד להעביר אותו. בתהליך פיצוח הקונספט הבמאי לוקח בחשבון האם מדובר ביצירה של מופע מחומרים קיימים, שילוב בין חומרים קיימים לחומרים שמייצרים במיוחד, או יצירה של מופע שלם שכולו נתפר במיוחד. בין אם מדובר באירוע השקה למיתוג החדש של החברה, אירוע סיכום שנה או אירוע פורים, הבמאי יודע להתאים את הקונספט המדויק ביותר לכל סוג של אירוע. מהו סוג האירוע הכי טוב? אין כזה דבר, כולם טובים ונכונים. השאלה היא מה מתאים עבורכם ועל זה תוכלו לקרוא כאן.

בשלבים הבאים, הבמאי בוחר את התוכן, ומלווה את צוות הקריאייטיב ביצירתו. שלב זה כולל את כתיבת טקסט ההנחיה וליהוק המנחה, בחירת אמן מרכזי, עריכת אייטם פתיחה, במידה ואייטם הפתיחה כולל רקדנים או שחקנים מנהל הבמאי את חדר החזרות, בימוי ימי צילום מקדימים לאירוע, יהיה אחראי על עריכת סרטי וידאו יצפה בהם ויאשר אותם, יהיה אחראי על בניית הליין אפ ועוד. תהליך יצירת האירוע משתנה בהתאם ללקוח ולסוג האירוע.

לבסוף, תפקיד הבמאי הוא לנהל את יום האירוע ולדאוג שהכל עובד כמו שצריך. הבמאי יגיע מוקדם לשלב ההקמות, יוודא שכל החומרים עולים למערכת הוידאו בסדר הופעתם, יוודא שמסכי הלד תקינים, יכוון תאורת במה ומצלמות מעגל סגור, יעשה חזרת הנחייה, חזרת רקדנים/שחקנים וחזרת נאום מנכ"ל. לאורך האירוע הבמאי יישב בקונטרול ויהיה בקשר עם הבקליינר (מנהל הבמה), התאורן ואיש ההגברה. הבמאי ייתן את אות פתיחת האירוע, ואת האות למעבר האייטם הבא עד לסיום האירוע.

לסיכום, תפקיד הבמאי הוא חשוב והכרחי בכל אחד משלבי ההפקה, החל מיריית הפתיחה של הפרויקט, ועד קיפול אחרון הכיסאות באולם. מומלץ לעבוד עם במאי בעל רקע עשיר בהבנת עולות הבמה, הקולנוע והאירועים, וכן תמיד טוב לעבוד שוב עם במאי שאתם כבר מכירים וסומכים עליו.

אולי יעניינו אותך גם: