חווית עובד ומיתוג מעסיק

הקשר בין חוויית העובדים לבין מיתוג המעסיק מעולם לא היה חשוב יותר ונגיש יותר. בעולם התעסוקה המודרני, מחפשי עבודה, בעיקר בתעשיית ההייטק, מתעניינים יותר ויותר בסביבת העבודה הצפויה, ויהיה להם חשוב לחקור מה קורה בפועל במקום העבודה ואילו תנאים הם יקבלו אם יבחרו בחברה כזו או אחרת, מה שמוביל לכך שחברות גדולות נמצאות בתחרות מתמדת, ועליהן לוודא שהן יוצרות סביבת עבודה שמשקפת את ערכי המותג, תוך כדי שמציעה חווית עובד מנצחת.

EMPLOYEE EXPERIENCE ומיתוג מעסיק – שני צדדים של אותו המטבע

מעסיקים שרוצים למשוך אל חברתם עובדים בעלי כישורים מיוחדים, או טאלנטים בתחומם, חייבים ליצור קשר בין חוויית העובד למותג, ולוודא ששני העולמות לא סותרים האחד את השני. כתוצאה מכך, יצירת חווית עובד אשר תואמת למיתוג של העסק, מאוד חשובה וכיום חברות רבות שמות אותה בראש סדר העדיפויות שלהן.

כאשר עובדים מחליטים אם להצטרף לחברה הם משנים את חייהם, במקרים מסוימים הם אפילו יכולים להעתיק את מקום מגוריהם, והכל על סמך מה שמובטח להם. לכן חשוב להם לדעת מראש מהי התרבות הארגונית, מהם התנאים ומה תהיה סביבת העבודה במקום העבודה החדש שלהם לפני שמגיעים להחלטה כזו או אחרת.

מעבר לכך, חוויית עובד טובה, היא כמו "דלק" למותגים גדולים. ככל שסביבת העבודה תהיה טובה יותר, לכל אורך השלבים, החלט מהראיונות, דרך המיון והקליטה ועד העבודה בפועל, כך מעסיקים יוכלו למשוך אליהם עובדים מעולים, שירגישו חיבור לארגון, ידעו שהם חלק משמעותי מהארגון על סך מרכיביו, וירגישו יותר מחויבות להביא את עצמם ואת כישוריהם לשולחן, על הצד הטוב ביותר.

חווית עובד טובה היא לא משהו שאפשר לזייף

עובדים ישימו לב אם הם לא יזכו לקבל את מה שהובטח להם, או אם הפרסום כוזב ואינו אותנטי, ואז הם יפעילו אחד את השני על דרך השלילה. באמצעות יצירת הקשר החשוב בין חוויית העובדים למיתוג, מעסיקים יכולים לוודא שהם מושכים אליהם את האנשים הנכונים, ולבדל את עצמם מהמתחרים.

בנוסף, הם יכולים לשמר לאורך זמן את תחושת המחויבות של העובדים, להבטיח שהם לא יישחקו עם הזמן ויאבדו עניין ולשמור על המוטיבציה שלהם בשיא. השקעה ביצירת חווית עובד היא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק, וגם משתלמת לטווח הרחב.

איך יוצרים חוויית עובד מנצחת?

כמה טיפים ליצירת חווית עובד מוצלחת:

  • התנהלו בשקיפות כבר בשלב הגיוס – עליכם ליצור את חוויית העובד החל למן הרגע הראשון, כבר בעת פרסום והצגת המשרה. שימו לב שאינכם מבטיחים הבטחות שווא, ומציגים את המשרה, התנאים, תנאי ההעסקה ותנאי השכר בצורה הכי מפורטת ובשקיפות מלאה. התנהלות כזאת משדרת לעובדים פוטנציאליים שאתם מכבדים אותם, מה שיגרום להם לכבד את הארגון וערכיו אם יחליטו להצטרף אליו.
  • התנהלו בשקיפות אל מול העובדים – שקיפות מלאה היא גם תנאי חשוב במהלך המיון, לאחר ההעסקה ובכל ההתנהלות שלכם עם עובדים באופן כללי, חדשים כוותיקים. כל אדם באשר הוא יעריך שמתנהלים מולו בכנות ובשקיפות מלאה, וכאשר זה לא קורה, חוויית העובד שלו תפגע והוא יחוש מרמור. כמו כן שמירה על ערוץ תקשורת פתוח בין עובדים למנהלים, משדרת לעובדים שהדלת שלכם תמיד פתוחה לשמוע את אשר על ליבם, מה שיגרום לעובדים להרגיש שהם נשמעים ונלקחים ברצינות.
  • אל תשכחו שהנכס הגדול שלכם הוא ההון האנושי – סביבת עבודה מתגמלת לעובדים לא תיווצר מעצמה, היא תוצר של הקדשת מחשבה. אם רוצים ליצור ולשמר את חוויית העובדים, יש לקחת את הנושא ברצינות, לבדוק מה קורה בשטח ללא הרף ומה הקולות שנשמעים. מומלץ לשמור על תקשורת עם העובדים, לעשות משובים ובאופן כללי לשים את שביעות הרצון של העובדים בראש סדר העדיפויות שלכם, כדי שיהיו שמחים להגיע לעבודה, ירצו להישאר ולא יחפשו מקום עבודה אחר.
  • שמרו על העובדים שלכם מעורבים – כל חברה מורכבת מהעובדים שלה, החל בעובדים הזוטרים ביותר ועד המנהלים. כדי ליצור סביבת עבודה מנצחת על מנהל הארגון להכיר את ההון האנושי, ולהיות כמה שיותר קשוב לצרכים של העובדים השונים. ככל שההנהלה תקדיש יותר זמן להבין את העובדים, את סדר היום שלהם, את החוזקות והחולשות ואת מה שהם באמת צריכים כדי להרגיש טוב, כך אפשר יהיה ליצור עבורם סביבת עבודה תואמת. ארגון שמעריך את העובדים, מדגיש את ההישגים שלהם, פועל לקדם אותם, רואה אותם ואת הצרכים שלהם ונותן מענה בהתאם, יגרום לעובדים שלו להרגיש מוערכים ועל הדרך יעצים את המוניטין של המותג, כאשר העובדים ישבחו את מקום העבודה שלהם מחוץ לכותלי המשרד.
  • תנו דוגמא אישית – עובדים מרגישים שההתנהלות מולם אינה אותנטית. לכן תמיד זכרו שיש הבדל ניכר בין מילים למעשים. זה לא מספיק לומר שהמותג שלכם שואף ליצור סביבת עבודה מנצחת לעובדים, או שהארגון מקדם ערכים כאלו ואחרים. הערכים צריכים לבוא לידי ביטוי בסביבת העבודה, מה גם שעליכם לספק דוגמא אישית ולהשפיע בהתנהלותכם על התרבות הארגונית. לכן הקפידו להתנהל בעצמכם על פי הערכים שאתם שואפים לקדם בארגון שלכם.

ובשורה התחתונה, הגישה שלכם אל העובדים היא זו שתקבע כיצד הם ירגישו בחברה. ככל שהם ירגישו חלק חשוב ומוערך ולא סתם עוד בורג במערכת, הם יעריכו את מקום עבודתם, יהיו יותר נאמנים לארגון וישמרו על ביצועים מעולים לאורך זמן.

אולי יעניינו אותך גם: