אירועים בתקופת הקורונה

לתקופת הקורונה היתה השפעה לא מעטה על כל היבטי החיים כמעט. תעשיות ששגשגו לפני הקורונה התמודדו עם הפסדים משמעותיים, כאשר אחד הענפים שהושפעו הכי הרבה מהמגפה היה ענף האירועים.
למרות הסגרים והאיסורים על התקהלויות גדולות, אירועים ואינטראקציה חברתית הם עדיין חלק בלתי נפרד מהחיים האנושיים ולכן נאלצנו למצוא דרכים חדשות, ואפילו חדשניות, להפגיש אנשים ולחלוק חוויות והכל – מבלי להפר את הכללים וההנחיות של ריחוק חברתי.

כנסים וירטואליים

מגוון גדול של סטארט אפים לקיום אירועים וירטואליים

ההגבלות של הקורונה אילצו אותנו להסתמך על טכנולוגיה כדי לקיים אירועים. לכן למרות הפגיעה באירועים המסורתיים, כן חלה עלייה בקונספטים חדשים לקיום אירועים, וכך אירועים וירטואליים והיברידיים נכנסו למרחב. אירועים בתקופת הקורונה לוקחים את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה ומציעים למשתמשים מגוון גדול של פיצ'רים ותכונות מתקדמות, באופן שמשחזר ממש את הפורמט של אירוע אמיתי ומאפשר למשתתפים לקיים אינטראקציה אחד עם השני, להיכנס ולצאת מחדרים וירטואליים ולבצע פעולות שהיו מבצעים אילו היו נוכחים באירוע.

גם פלטפורמת זום שהפכה לשם דבר תוך חודשים ספורים, שימשה לפגישות מקוונות קטנות עד בינוניות וכיום, מרחיבה את המודל העסקי שלה עבור אירועים וירטואליים. בפלטפורמות כמו אלו ניתן ליהנות מחללי אירועים וירטואליים הכוללים חדרי ישיבות, במות ואת האפשרות לקיים סוגים שונים של אירועים החל בכנסים, דרך סיורים ועד מפגשי מדיטציה קבוצתיים.

חברות מסביב לעולם אימצו את הטכנולוגיות הווירטואליות לקיום אירועים

מגפת הקורונה אילצה אותנו להתאים את עצמנו ואת הפעילות למציאות החדשה בצל המגיפה ולעיתים נאלצנו לשנות את המודל העסקי ולהעביר את החוויה הפרונטלית לאינטרנט. בכך נתנו מענה לאתגרים שהציפה המגיפה והתחלנו לחשוב על רעיונות פורצי דרך, שנראה שכל כך הוטמעו בתודעה, עד שנדמה שהם כאן כדי להישאר, גם כאשר הקורונה תסתיים.

בין היתר ניסינו לגשר על הפער בין אירועים חיים לאירועים מקוונים, ועשינו כל מה שצריך כדי להפוך את החוויה הווירטואלית להרבה יותר מותאמת וחווייתית. כיום ניתן ליצור חוויות וירטואליות והיברידיות מרגשות וסוחפות עבור אירועי השקות, כנסים, טקסי פרסים ועוד, תוך שילוב בין העולם הווירטואלי לבין העולם האמיתי.

איך אירועים יראו לאחר תקופת הקורונה?

אי אפשר שלא לשאול את השאלה: מה יקרה ברגע שהמגיפה תירגע והחיים יחזרו להיראות נורמליים שוב? האם עדיין יהיה מקום לאירועים הווירטואליים? למען האמת נדמה ששירותים אלו כאן כדי להישאר והם יהפכו לחלק מהחיים המודרניים בצורה כזו או אחרת. בסופו של יום אי אפשר להתעלם מהנוחות שהם מציעים: לקיים פגישות מהנוחות של הבית, מבלי לחפש חניה, או לצאת החוצה ותוך כדי שחזור חוויית המפגש החברתי הפרונטלי, עד לרמת הפרט הקטן, ממש כמו באירוע חי. אירועים היברידיים למשל, עשויים להפוך לנורמה, בכך שמשלבים בין אלמנטים חיים ווירטואליים תחת אותה קורת גג.

הקדמה והחדשנות מציעות הזדמנות מעולה עבור מתכנני אירועים וחברות הפקה, ופותחות לפניהן פתח לעולם חדש של אפשרויות מתקדמות. יותר לא נהיה מוגבלים על ידי גודל המקום ונוכל להרחיב את האירועים, לרבות את קהל היעד, ולכלול באירוע גם משתתפים וירטואליים, מהארץ ומהעולם כאחד, לצד משתתפים שמגיעים אל האירוע באופן אישי.

ולסיכום,

אין ספק שהקורונה הציבה אתגר, אולם המין האנושי נענה לו והחל לחשוב על פתרונות שיאפשרו לשמר את השגרה רק בצורה מעט שונה מזו שאליה הורגלנו. פתרונות אלו היו כל כך פורצי דרך וחדשניים עד ששינו את המציאות, הטביעו את חותמם והובילו למגמה שסביר להניח שתלווה אותנו עוד לאורך זמן.

אולי יעניינו אותך גם: