יצירת סרטון אנימציה לעסק – איפה מתחילים?

מעולם הילדים ועד מיקומם היום, אין ספק שסרטוני אנימציה עברו כברת דרך לאורך השנים. כולנו נסכים, שבעידן הדיגיטלי סרטוני אנימציה הפכו לכלי שיווקי מדהים, ועסקים בכל הגדלים והסוגים משתמשים בהם כדי להעביר את המסרים שלהם בדרך מושכת ויצירתית. מסרטוני הסבר ועד הדגמות מוצרים, סרטוני אנימציה יכולים לפשט מושגים מורכבים, להציג מוצרים ולעורר מותגים לחיים.

אז אם אתם מחפשים דרך רעננה וחדשנית להעביר את המסרים שלכם, מוזמנים לחקור את האפשרויות האינסופיות שסרטוני אנימציה מציעים לכם.

מאז ועד היום – סרטוני אנימציה נמצאים בלב העשייה

אי שם בתחילת 1900, סרטוני אנימציה נכנסו יותר ויותר למודעות, וגם למסכים, אולם אז הם צוירו ביד. כיום, הטכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת (וממוחשבת) ואנימציה היא חלק בלתי נפרד מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, אך גם מעולמות הפרסום והשיווק.

וכי למה? מכיוון שסרטוני אנימציה מאפשרים להעביר רעיונות ומסרים מורכבים בדרך פשוטה ומרתקת. אפשר להשתמש בהם בכל כך הרבה דרכים כמו למשל לקדם שירותים או מוצרים, להסביר רעיון או תהליך, או אפילו לספר סיפור. בנוסף, סרטוני אנימציה מציעים פתרון רב תכליתי שאפשר לשתף במגוון רחב של פלטפורמות.

אבל מה הופך את סרטוני האנימציה לבחירה מעולה עבור עסקים מכל סוג?

בתור התחלה, הם מאפשרים חופש יצירתי ויכולים לעורר לחיים את אישיותו של המותג כמו שאף שיטת שיווק מסורתית לא יכולה לעשות. בנוסף, ניתן להתאים אותם לצרכים ולמטרות ספציפיות של העסק בהמון דרכים, וליהנות מכל היתרונות הבאים.

אם תהיתם, אלו היתרונות של סרטוני אנימציה לעסקים:

  • הם פשוט שובי לב – מבחינה ויזואלית יש להם פוטנציאל להיות מדהימים וללכוד את תשומת הלב של קהל היעד במהירות, מה שמקל עליכם להעביר את המסרים שלכם ולשמור על הצופים כמה שיותר מעורבים.
  • כלי שיווק רב תכליתי – צילמתם סרטון אנימציה ועכשיו תוכלו לפרסם אותו בכל מיני פלטפורמות כמו למשל באתר האינטרנט של המותג, ברשתות חברתיות, ביו טיוב ואפילו במפגשים פרונטליים כמו כנסים ותערוכות.
  • הרעיונות המורכבים שלכם מעולם לא היו פשוטים יותר – באמצעות אנימציה תוכלו להעביר רעיונות מורכבים בצורה פשוטה ומרתקת ולאפשר ללקוחות שלכם באמת להבין את הערך מאחורי מה שאתם מציעים להם.
  • חופש יצירתי – סרטוני אנימציה ניתן ליצור בדרכים שונות ומגוונות ולהעיר את הסיפור של המותג לחיים, בשונה מכל שיטת שיווק אחרת. יש לכם יותר חופש יצירתי ללכת עד הסוף ולהעביר מסרים בצורה הרבה יותר מקורית.
  • חיסכון בעלויות – גם זה פרמטר משמעותי, וכאשר משווים את העלויות של יצירת סרטון אנימציה לבין יצירת כל סוג אחר של סרטון מציאותי, יש יתרון לסרטוני אנימציה שכן הם לא דורשים, שחקנים, אביזרים, תפאורה, לוקיישנים ועוד.

רגע, יש גם חסרונות פוטנציאליים שכדאי לקחת בחשבון:

כמובן שכל החלטה מושכלת דורשת לבחון את היתרונות, אך גם את החסרונות של האפשרות הניצבת מולכם, מטבע הדברים סרטוני אנימציה לא מתאימים לכל מותג, ועליכם לעשות את השיקולים שלכם, תוך שאתם בוחנים את החסרונות הבאים:

  • נדרשת מידה רבה של מקצועיות – אם הסרטון לא נעשה כמו שצריך, על ידי חברה מקצועית ומנוסה מכל ההיבטים של היצירה והעריכה, הוא יכול להיראות חובבני וכתוצאה מכך אף לפגוע בתדמית המותג.
  • לא לכולם זה מתאים – סרטון אנימציה יכול להיות מדהים מבחינה ויזואלית, אולם הוא פחות ריאליסטי, מה שעלול דווקא להקשות על הלקוחות להתחבר למותג. מה גם שלא כל המותגים מתחברים לפורמט המצויר.

אלו השלבים של יצירת סרטון אנימציה לעסק

אחרי שבחנתם את היתרונות והחסרונות והחלטתם שיצירת סרטון אנימציה זו כן אפשרות שיכולה להתאים לכם, עכשיו עליכם להבין איך זה נעשה בפועל. השלב הראשון הוא להבין מה המטרה של הסרטון ומה המסר שתרצו להעביר לקהל היעד שלכם. לאחר מכן עליכם לבחון את סגנון האנימציה שהכי מדבר אליכם ומתאים לשפה של המותג ולמסר שתרצו להעביר.

השלב הבא יהיה לכתוב תסריט. כן, גם סרטון אנימציה דורש תסריט מוגדר שיעזור להבטיח שהתוצר הסופי יהיה ברור, תמציתי ומושך מבחינה ויזואלית. כמובן שזה המקום להוסיף את הטאץ' האישי של המותג אם על ידי הומור, קריצה שובבה או בכל דרך אחרת שמביאה לידי ביטוי את האישיות הייחודית שלו, וגורמת לסרטון לבלוט ולקהל היעד להרגיש יותר מחובר.

לכל אורך השלבים, עבדו עם סטודיו הפקות מקצועי שיעזור לכם לתקשר עם קהל היעד ולהתבלט, לעורר את החזון שלכם לחיים, לכתוב תסריט מעולה, לבצע בצורה יעילה ולבסוף לשלב אפקטים קוליים וסאונד באיכות גבוהה כדי לשפר את חוויית הצפייה ולוודא שהמסר שלכם מועבר בצורה הכי ברורה ומקורית!

אולי יעניינו אותך גם: