השקת מוצר – איך לעשות את זה נכון?

השקת מוצר או שירות חדש זו משימה מאתגרת, ואחת הדרכים לגרום למוצר או לשירות החדש להרקיע לשחקים היא בעזרת אירוע השקה. אירוע השקה מוצלח ואפקטיבי יהיה בלתי נשכח, אך כדי להפוך אותו לכזה, עליכם לקחת בחשבון לא מעט דברים ובעיקר – ליצור תכנית השקה שיווקית מקדימה שתגדיל את הביקוש למוצר, עוד לפני שהוא יוצא לשוק.

הגדילו את הביקוש עוד לפני יציאת המוצר לשוק

כדי להגדיל את אפקט המשיכה של המוצר או השירות לפני שהם יוצאים לשוק, עליכם לעורר עניין והתרגשות בקרב הצרכנים, ולהשאיר להם משהו לצפות לו.

באמצעות הפקת אירוע השקה או סדרת אירועים קטנים, תוכלו לספק ללקוחות פוטנציאלים את ההזדמנות לבדוק את המוצר שלכם בדרכים שונות ומגוונות, כדי שיראו את התמונה הכללית, יוכלו לחוות את המוצר או השירות בדרכים שונות ולהתחיל לדמיין כיצד אלו יוכלו לתרום לאיכות חייהם כאשר יצאו לשוק.

אז איך יוצאים לדרך?

רגע לפני שמתכננים אירוע השקה, יש חשיבות לעבודת הכנה. התחילו ליצור באז סביב המוצר בדרכים הבאות:

  • פתחו נרטיב מוצר – עליכם לעבוד עם מעצבי מוצר כבר מתחילת הדרך כדי להביא לידי ביטוי את הערכים של המוצר באמצעות התוכן, לספר את הסיפור של המוצר וליצור קו שיווקי אחיד שיעורר את המוצר לחיים.
  • הבינו מיהו קהל היעד שלכם – השקת מוצר תהיה פשוטה יותר לאחר שכבר בניתם לעצמכם קהל יעד, ומבקרים קבועים שרק מחכים למוצרים או לשירותים הבאים שאתם משיקים. לכן השתמשו בשיווק כדי להגדיל את התנועה לאתר.
  • השתמשו במשפיענים שיצרו עניין ויגדילו את האמון במוצר – אחת הדרכים להגדיל את בסיס העוקבים במדיה החברתית היא על ידי משפיעני רשת. ובמשפיענים הכוונה לאנשים בעלי השפעה על קהל היעד שלכם.
  • ארחו נותני חסות – נותני החסות שתבחרו יכולים להגדיל את המוניטין שלכם, כמו גם להעצים את המודעות של הצרכנים למוצרים או לשירותים שלכם. לכן מצאו נותני חסות לפני אירוע ההשקה.
  • בחרו במיקום המתאים ביותר לאירוע שלכם – יש כל כך הרבה מקומות אופציונליים לאירוע ההשקה שלכם, אך כדי ליצור רושם מיוחד עליכם לבחור במיקום יוצא דופן. ככל שהלוקיישן יהיה יותר מרשים וייחודי, כך יהיה לכם קל יותר למשוך את קהל היעד, ללכוד את תשומת ליבו ולגרום לו להגיע, קל וחומר לשים את אור הזרקורים על המוצר והשירות שאתם משיקים.
  • הגדירו את הצרכים של הלקוחות – עליכם להבין את הדרישות והצרכים של קהל היעד אליו אם פונים כדי ליצור אירוע השקה מוצלח. עשו סקר שוק, הבינו מה התכונות של המוצר שימשכו את קהל היעד ויישמו אסטרטגיית שיווק ותמחור שתתאים למוצר או השירות.
  • הכירו את המתחרים שלכם – כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת עליכם להכיר את המתחרים שלכם, המוצרים שלהם, תדירות הפרסומים, סוגי התכנים שמקבלים הכי הרבה תהודה, ביקורות חיוביות ושליליות על מוצרים דומים ועוד.
  • הבינו מה אתם מציעים – עליכם לגבש אסטרטגיית שיווק שמדגישה ומקדמת את הצעת המכירה הייחודית שלכם, תוך שאתם מתבססים על צרכי הלקוחות, הצעות של המתחרים, ערכי המוצר, והיתרונות הייחודיים של המוצר שלכם.
  • החליטו מה יהיו ערוצי השיווק שלכם – כאשר אתם מתחילים לשווק החליטו מה יהיו ערוצי השיווק האולטימטיביים שיעזרו לכם להגיע לקהל היעד שלכם. כמובן שעליכם להתייחס לפלטפורמות און ואוף ליין.
  • שימו לב שהמסרים שלכם ברורים – עליכם לוודא שאתם מסבירים בצורה ברורה לקהל היעד על המוצר שלכם, למי הוא מיועד, מה הבעיות שהוא פותר, מה התכונות המיוחדות שלו וכיצד שונה ממוצרים דומים אחרים.
  • עקבו אחר המדדים – בדיוק כמו שהמוצר עובר בקרת איכות, כך עליכם גם לבקר את תהליך לשיווק ולהבין האם הכלים שבחרתם אכן יעילים, ואם לא עליכם לבצע התאמות תוך כדי תנועה.

עכשיו הגיע הרגע המיוחל – תכנון אירוע ההשקה!

לאחר שהכנתם את הקרקע ובניתם אסטרטגיה שיווקית עליכם לתכנן אירוע השקה יוצא מגדר הרגיל, וכאן אנו ב- by הפקות נכנסים לתמונה. באירוע ההשקה תוכלו להציג את המוצר שלכם לראשונה ולקצר את הפירות של עבודת ההכנה המקדימה.

כל אירוע השקה מוצלח מתחיל בצוות הפקות מנוסה שיהפוך לשותף לדרך שלכם, יספר את הסיפור המיוחד של המוצר או השירות שאתם משיקים בדרך הכי יצירתית ומקורית ויעזור לכם להגשים את כל החלומות והיעדים שהגדרתם לעצמכם!

אולי יעניינו אותך גם: